Auto uitdeuken kosten

Een deuk in een auto is vaak snel opgelopen. Kijk maar eens om je heen in het straatbeeld. Je zal vaak genoeg een auto met een deuk tegenkomen. En misschien heeft jouw eigen wagen wel een vervelende deuk of deuken opgelopen. Een auto uitdeuken kan in een dergelijke situatie de ideale oplossing zijn. Voordat je de auto laat uitdeuken is het van belang te weten wat de kosten zijn. Vraag daarom vooraf een offerte op zodat je niet voor vervelende verrassingen komt te staan. Kleine deukjes en grotere deuken kunnen in Nederland goed verholpen worden.

 

 

Deukjes uit auto halen kosten

Benieuwd naar de kosten van spotrepair? Dit is niet een-twee-drie te zeggen. Wat er betaald moet worden hangt bijvoorbeeld af van de grootte, plaats en aard van de deuk. Een monteur zal de schade onder de loep nemen. Deze kan bijvoorbeeld bepalen of er uitgedeukt moet worden. Er kan ook tot de conclusie worden gekomen dat er gespoten of geplamuurd moet worden.

 

Er wordt ook onderzocht of er andere herstelwerkzaamheden moeten plaatsvinden. Bij de meeste organisaties ligt de vanaf prijs voor kleine deukjes verwijderen op € 59,-. U doet er verstandig aan om vooraf een offerte of prijsindicatie bij verschillende autoherstel bedrijven op te vragen. Bekijk ook goed of het de moeite waard is de factuur in te dienen bij de verzekeringsmaatschappij. Als het om een relatief klein bedrag gaat is het vaak slimmer om het buiten de verzekering om te betalen.

Uitdeukmethoden

De kosten voor deukjes uit de auto halen, hangen af van de uitdeukmethode die gebruikt moet worden. Wat ook meespeelt is of autospecialisten kleine deukjes moeten uitdeuken of dat het om grote deuken gaat. De kosten voor een kleine deuk zijn vaak lager dan wat er betaald moet worden voor een grote deuk.

In de praktijk bestaan er veel verschillende vormen van deuken. Die kunnen op allerlei manieren zijn ontstaan. Het is niet zo dat iedere schade te bestrijden is met de ‘uitdeuken zonder spuiten’ techniek. Met deze aanpak zijn overigens wel goede resultaten te behalen. Deze werkzaamheden worden uitgevoerd met innovatieve tools en technieken.

Schadesituaties die door specialisten worden hersteld, kunnen deukjes zijn in het metalen paneel van de auto. Een klein deukje is vaak knap te herstellen. Het eindresultaat ziet er meestal als fabrieksnieuw uit. Er zal rekening gehouden moeten worden met zaken zoals de panelen van een auto. Deze kunnen uit uiteenlopend materiaal bestaan. Denk bijvoorbeeld aan polyester, plastic of aluminium. Uitdeukspecialisten weten dit precies te vertellen.

Bij een succesvol herstel van de auto zijn meerdere factoren van belang. Het merk van de auto en staat waarin deze zich verkeerd kunnen meespelen. Een gedegen auto schadeherstel uitdeukspecialist kan een klant voorzien van een goed advies.

Veel gestelde vragen

Wat kan wel en wat kan niet?

Uitdeuken zonder spuiten is tegenwoordig een reparatie methode waarbij veel mogelijk is. Door ervaring van de uitdeuker en moderne tools, worden er verbluffende resultaten behaald. Maar de vuist regel is, deukjes tot een grote van een 2 euro muntstuk zijn de meest gangbare. Groter kan altijd in overleg met de specialist.

Deukjes in een “bodyline” is mogelijk, maar deukjes op een rand niet altijd.
Deukjes met lakschade en of slecht overgespoten delen, is uitdeuken zonder spuiten niet aan te raden. Maar een beoordeling van de uitvoerende specialist is op zo’n moment aan te bevelen.

Wat is spotrepair?

Spotrepair staat voor klein spuitwerk op de carrosserie. Kleine schades kunnen hierbij mooi worden hersteld, zonder dat de auto in een spuitcabine hoeft. Zo worden krassen en schaven langs bumpers ideaal verholpen.

Hoe werkt spotrepair?

De spotters (de specialist van spotrepair) bij Fiksjedeuk.nl zijn ware artiesten. Met speciale kleine spuitpistolen worden kleine schades mooi gelakt. De kleuren worden op kleurcode gemengd en geblend met de originele lak. Na de reparatie is de schade niet meer terug te vinden.

Wat is de toepassing van de techniek spotrepair?

Spotrepair verleend zich ideaal voor zones onder de knie. Zoals stootlijsten, bumpers, dorpelranden, ect. Maar spiegelkappen en deurklinken zijn ook zeer geschikt voor spotrepair. De specialist zal natuurlijk aangeven wat uiteindelijk het advies zal zijn.

Wat kan niet en wat wel met spotrepair.

Spotrepair kan goed worden uitgevoerd als de reparatie plek niet groter is dan een A4 formaat. Zo blijft de kwaliteit gewaarborgd en ziet u niks meer van de schade. Wat zeker niet aan te raden is, is als de schade te veel geplamuurd moet worden. Als je te beschadigde plekjes heeft zal de specialist u verwijzen naar een traditioneel schadehersteller.

Wat kost spotrepair?

De kosten van spotrepair draagt bij aan de staat van de kras, de grote, de diepte, de plaats (zichtplaats) en het eventuele meerwerk voor de- en montage. Gemiddeld kan je een spotrepair van niet groter dan een A4 formaat reparatieplek, zonder (de)montage, een rekening verwachten vanaf €175,00.

Kan Fiksjedeuk.nl ook de schade beoordelen?

Onze service afdeling kan zeker adviseren wat kan en wat niet. De uiteindelijke afspraak en prijsafspraak wordt gemaakt met de betreffende specialist.

Staat je vraag er niet tussen?

Wil je nog iets weten? Via onze contact pagina vind je onze gegevens.

OFFERTE OPVRAGEN

Kleine deukjes en krasjes bijspuiten

Heeft u weleens overwogen spotrepair aan de auto te laten uitvoeren? Deze herstelmethode wordt steeds populairder in Nederland. Bij spotrepair wordt een deukje of kleine kras hersteld. Deze schade bevindt zich op de bumper of carrosserie. Als deze herstelmanier toegepast wordt zal niet de hele wagen opnieuw worden overgespoten. Het kan gezien worden als een vorm van oppervlak of lakreparatie. Dit is goedkoper en sneller uitvoerbaar in vergelijking met de traditionele schadeherstelmethode.

Spotrepair staat voor plaatselijk herstel. De plek die beschadigd is zal worden geschuurd totdat er sprake is van een egaal geheel. Soms is het eveneens nodig om te plamuren of te polijsten. Het is nodig om de exacte kleur van de lak te bepalen. Dit wordt gedaan aan de hand van specifieke meetapparaten. Uiteindelijk zal er nergens kleurenverschil zichtbaar zijn. Het wil weleens voorkomen dat er een aansluitend deel moet worden meegespoten. In de meeste situaties is dat echter niet nodig.

Kort samengevat is dit het stappenplan bij spotrepair

  • Het deel dat is beschadigd zal worden geschuurd.
  • De auto zal nauwkeurig afgedekt moeten worden. Dit wordt gedaan omdat er dan geen verf op andere delen van de auto terecht zal komen.
  • De eerste verflaag (grondverf) wordt gespoten.
  • Op het deel dat is gespoten, zal een speciale hittelamp worden gericht. Dit wordt gedaan zodat de plek snel kan opdrogen.
  • De kleur van de lak wordt vastgesteld met behulp van een kleurcode in combinatie van een kleurstaal of kleurscanner.
  • Het mengen van de verf wordt gedaan, zodat deze dezelfde wordt als de huidige kleur.
  • De belangrijkste kleuren laklaag wordt aangebracht. Drogen wordt weer met een hittelamp gedaan.
  • Als laatste wordt de bovenste laklaag aangebracht. Dit is een beschermende laag.

Krassen polijsten

Het is erg vervelend als er een kras in de lak is opgetreden. Deze zal iemand graag hersteld zien worden. Maar kun je alle krassen eigenlijk wel laten herstellen? Deze schades kunnen opgelost worden middels diverse technieken. Specialisten kunnen aan de slag gaan met een specifieke polijsttechniek. Deze techniek wordt vaak ingezet bij de lichtere gebruikerssporen. Je kan dan denken aan krasjes bij onder andere de handgreep. Deze ontstaan soms door een struik, rits, tas of jas. Er kunnen zelfs vlekjes in de autolak ontstaan door zonnebrandcrème.

In eerste instantie kan geprobeerd worden om de krassen zelf te herstellen. De kras kan bijvoorbeeld autopoets worden behandeld. Als de kras uit het zicht verdwijnt is er niks aan de hand. Blijft deze wel zichtbaar? Dan zal er hoogstwaarschijnlijk polijsttechniek moeten worden toegepast door een specialist.

Diepe krassen

Krassen kunnen ook te diep zijn. Dan zijn ze vaak niet meer helemaal te polijsten. Dan is het wellicht een optie om aan de slag te gaan middels spotrepair. Een diepe kras in de autolak is balen als een stekker. Toch is het vaak iets waar autobezitters niet aan ontkomen.

Er kan geprobeerd worden om diepe beschadigingen zelf op te lossen. Vanwege de complexiteit wordt er vaak voor gekozen om dit uit te besteden. Bij deze schade moet er namelijk vakkundig te werk gegaan worden. Autospecialisten weten van de hoed en de rand. Ze weten hoe dit op een beste manier aangepakt moet worden. Er wordt door hen bescherming geboden. De auto is hierna weer als nieuw. Je zal in de meeste situaties snel weer met een vlekkeloze wagen de weg op kunnen gaan. Om deukjes en krasjes tegen te gaan kan het overigens raadzaam zijn de auto met regelmaat handmatig te wassen.