Veelgestelde vragen

Fiks je deuk
Wat is uitdeuken zonder spuiten?

Uitdeuken zonder spuiten is een bijzondere techniek, waarmee kleine deukjes hersteld kunnen worden zonder dat opnieuw lakken nodig is. Zo kunnen deukjes zonder lakschade in het plaatwerk, portieren, daken en motorkappen van auto’s worden hersteld zonder overspuiten.

Hoe werkt uitdeuken zonder spuiten?

Uitdeuken zonder spuiten is een techniek dat veel behendigheid vereist. Doormiddel van strijklicht en speciale uitdeuktools, worden deukjes geduldig uit het plaatwerk gemasseerd. Uitdeuken zonder spuiten wordt ook wel uitdeuken zonder lakschade of restylen genoemd.

Wat is de toepassing van UZS- techniek?

Uitdeuken zonder spuiten is alleen mogelijk voor onderdelen van metaal, zoals staal en aluminium. Kunststof onderdelen zoals bumpers en voorschermen kunnen niet worden uitgedeukt met deze techniek. Voor schades aan bumpers kunt u spotrepair laten uitvoeren.

Wat kan wel en wat kan niet?

Uitdeuken zonder spuiten is tegenwoordig een reparatie methode waarbij veel mogelijk is. Door ervaring van de uitdeuker en moderne tools, worden er verbluffende resultaten behaald. Maar de vuist regel is, deukjes tot een grote van een 2 euro muntstuk zijn de meest gangbare. Groter kan altijd in overleg met de specialist.

  • Deukjes in een “bodyline” is mogelijk, maar deukjes op een rand niet altijd.
  • Deukjes met lakschade en of slecht overgespoten delen, is uitdeuken zonder spuiten niet aan te raden. Maar een beoordeling van de uitvoerende specialist is op zo’n moment aan te bevelen.
Wat kost uitdeuken zonder spuiten?

De kosten van uitdeuken zonder spuiten, draagt bij aan de staat van de deuk. De grote, de diepte, de plaats (bereikbaarheid) en het eventuele meerwerk voor de- en montage. Gemiddeld kan je een parkeerdeukje van niet groter dan 2 euro muntstuk en in een vlak deel,  zonder de- en montage een rekening verwachten vanaf €65,00.

Wat is spotrepair?

Spotrepair staat voor klein spuitwerk op de carrosserie. Kleine schades kunnen hierbij mooi worden hersteld, zonder dat de auto in een spuitcabine hoeft. Zo worden krassen en schaven langs bumpers ideaal verholpen.

Hoe werkt spotrepair?

De spotters (de specialist van spotrepair) bij Fiksjedeuk.nl zijn ware artiesten. Met speciale kleine spuitpistolen worden kleine schades mooi gelakt. De kleuren worden op kleurcode gemengd en geblend met de originele lak. Na de reparatie is de schade niet meer terug te vinden.

Wat is de toepassing van de techniek spotrepair?

Spotrepair verleend zich ideaal voor zones onder de knie. Zoals stootlijsten, bumpers, dorpelranden, ect. Maar spiegelkappen en deurklinken zijn ook zeer geschikt voor spotrepair. De specialist zal natuurlijk aangeven wat uiteindelijk het advies zal zijn.

Wat kan niet en wat wel met spotrepair?

Spotrepair kan goed worden uitgevoerd als de reparatie plek niet groter is dan een A4 formaat. Zo blijft de kwaliteit gewaarborgd en ziet u niks meer van de schade. Wat zeker niet aan te raden is, is als de schade te veel geplamuurd moet worden. Als je te beschadigde plekjes heeft zal de specialist u verwijzen naar een traditioneel schadehersteller.

Wat kost spotrepair?

De kosten van spotrepair draagt bij aan de staat van de kras, de grote, de diepte, de plaats (zichtplaats) en het eventuele meerwerk voor de- en montage. Gemiddeld kan je een spotrepair van niet groter dan een A4 formaat reparatieplek, zonder (de)montage, een rekening verwachten vanaf €175,00.

Kan Fiksjedeuk.nl ook de schade beoordelen?

Onze service afdeling kan zeker adviseren wat kan en wat niet. De uiteindelijke afspraak en prijsafspraak wordt gemaakt met de betreffende specialist.

Staat je vraag er niet tussen?

Wil je nog iets weten? Via onze contact pagina vind je onze gegevens.

Fiks je deuk