Spotrepair auto
Om spotrepair aan de auto uit te voeren is een speciale techniek vereist. Zo kan een lakbeschadiging op vakkundige wijze gerepareerd worden. Auto’s kunnen er weer als nieuw uitzien door de bovenste laklaag te polijsten. Dit wordt meestal gedaan met een polijstpasta en polijstmachine. Het apparaat en mengsel zorgen ervoor dat het vuil los komt te zitten zodat het oppervlak geëgaliseerd kan worden. Ieder bedrijf zal haar eigen technieken inzetten. Lakbeschadigingen ontstaan bijvoorbeeld door gebruikerskrassen, schaafkrassen, lakschade en steenslag. In dit soort situaties zal niet het volledige onderdeel gespoten hoeven worden.
Spotrepair wordt door veel mensen gezien als een perfecte manier om lakschade te herstellen voor een betaalbare prijs. Dergelijke reparaties nemen doorgaans anderhalf uur tot twee uur tijd in beslag. Vraag dit altijd na voordat je besluit een samenwerking aan te gaan. Zo kom je niet voor vervelende verrassingen te staan. Mocht een schade moeilijk te bereiken zijn kan dit meer tijd in beslag nemen.
Veel gestelde vragen
Uitdeuken zonder spuiten is een bijzondere techniek, waarmee kleine deukjes hersteld kunnen worden zonder dat opnieuw lakken nodig is. Zo kunnen deukjes zonder lakschade in het plaatwerk, portieren, daken en motorkappen van auto’s worden hersteld zonder overspuiten.
Uitdeuken zonder spuiten is een techniek dat veel behendigheid vereist. Doormiddel van strijklicht en speciale uitdeuktools, worden deukjes geduldig uit het plaatwerk gemasseerd. Uitdeuken zonder spuiten wordt ook wel uitdeuken zonder lakschade of restylen genoemd.
Uitdeuken zonder spuiten is alleen mogelijk voor onderdelen van metaal, zoals staal en aluminium. Kunststof onderdelen zoals bumpers en voorschermen kunnen niet worden uitgedeukt met deze techniek. Voor schades aan bumpers kunt u spotrepair laten uitvoeren.
Uitdeuken zonder spuiten is tegenwoordig een reparatie methode waarbij veel mogelijk is. Door ervaring van de uitdeuker en moderne tools, worden er verbluffende resultaten behaald. Maar de vuist regel is, deukjes tot een grote van een 2 euro muntstuk zijn de meest gangbare. Groter kan altijd in overleg met de specialist.
Deukjes in een “bodyline” is mogelijk, maar deukjes op een rand niet altijd.
Deukjes met lakschade en of slecht overgespoten delen, is uitdeuken zonder spuiten niet aan te raden. Maar een beoordeling van de uitvoerende specialist is op zo’n moment aan te bevelen.
De kosten van uitdeuken zonder spuiten, draagt bij aan de staat van de deuk. De grote, de diepte, de plaats (bereikbaarheid) en het eventuele meerwerk voor de- en montage. Gemiddeld kan je een parkeerdeukje van niet groter dan 2 euro muntstuk en in een vlak deel, zonder de- en montage een rekening verwachten vanaf €65,00.
Spotrepair staat voor klein spuitwerk op de carrosserie. Kleine schades kunnen hierbij mooi worden hersteld, zonder dat de auto in een spuitcabine hoeft. Zo worden krassen en schaven langs bumpers ideaal verholpen.
De spotters (de specialist van spotrepair) bij Fiksjedeuk.nl zijn ware artiesten. Met speciale kleine spuitpistolen worden kleine schades mooi gelakt. De kleuren worden op kleurcode gemengd en geblend met de originele lak. Na de reparatie is de schade niet meer terug te vinden.
Spotrepair verleend zich ideaal voor zones onder de knie. Zoals stootlijsten, bumpers, dorpelranden, ect. Maar spiegelkappen en deurklinken zijn ook zeer geschikt voor spotrepair. De specialist zal natuurlijk aangeven wat uiteindelijk het advies zal zijn.
Spotrepair kan goed worden uitgevoerd als de reparatie plek niet groter is dan een A4 formaat. Zo blijft de kwaliteit gewaarborgd en ziet u niks meer van de schade. Wat zeker niet aan te raden is, is als de schade te veel geplamuurd moet worden. Als je te beschadigde plekjes heeft zal de specialist u verwijzen naar een traditioneel schadehersteller.
De kosten van spotrepair draagt bij aan de staat van de kras, de grote, de diepte, de plaats (zichtplaats) en het eventuele meerwerk voor de- en montage. Gemiddeld kan je een spotrepair van niet groter dan een A4 formaat reparatieplek, zonder (de)montage, een rekening verwachten vanaf €175,00.
Onze service afdeling kan zeker adviseren wat kan en wat niet. De uiteindelijke afspraak en prijsafspraak wordt gemaakt met de betreffende specialist.
Wil je nog iets weten? Via onze contact pagina vind je onze gegevens.
OFFERTE OPVRAGEN
Spotrepair bumper
Het kan gebeuren dat er alleen spotrepair werk op de bumper verricht moet worden. Dit is bijvoorbeeld het geval als er een deuk of kras zichtbaar is op het bumpergedeelte van de auto. Wat eveneens van belang is, is hoeveel krassen of deuken er aangepakt moeten worden. De sportrepair bumper kosten kunnen per wagen verschillen.
Moeten er bijvoorbeeld delen los aangeleverd worden? Met welke grondlak en spuiten gaat het bedrijf aan de slag? Wat het kost kan eveneens mede afhankelijk zijn van de kleur. Zo kan het een metallic kleur of uni kleur betreffen.
Mensen kunnen de keuze maken een klein deel van de auto aan te pakken. Soms wordt ervoor gekozen om een hele auto over te spuiten. Voordat er gestart kan worden met de herstelwerkzaamheden moet de auto vaak gereinigd en afgeplakt worden. Wat ook kan meespelen is of de wagen moet worden bewerkt met dezelfde kleur. Soms komt het voor dat er voor andere kleuren wordt gekozen. Het zijn allemaal zaken waarover je samen met het spotrepairbedrijf zal moeten nadenken.