Krassen uit auto poetsen
De kleine krasjes, bijvoorbeeld veroorzaakt door een rits of een tak, zijn vaak te repareren door middel van poetsen en polijsten. Dit kan echter alleen als de krassen niet al te diep zijn. Mochten de krassen wel te groot zijn, zullen andere methodes gebruikt moeten worden.
Je kunt meestal zelf controleren of een kras te repareren is door middel van polijsten. Als je de kras goed nat maakt met water, hiervoor kun je gewoon kraanwater gebruiken, dan zal de kras niet meer zichtbaar moeten zijn. Als dit het geval is, dan kunnen onze experts de kras makkelijk verwijderen met deze polijsttechniek.
Hoe werkt deze polijsttechniek eigenlijk? Krassen wegpoetsen is niet zo makkelijk als het soms lijkt. Als je krassen repareert met producten gebaseerd op siliconen, dan kunnen deze weer kapot gaan na een aantal wasbeurten. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Daarom gebruiken onze reparatie experts geen producten op siliconenbasis, maar alleen hoge kwaliteit poetsproducten. Deze worden met veel precisie en handigheid aangebracht op de kras en het oppervlak eromheen. Met afwisseling van de poetsbewegingen word de beschadiging goed ingevuld, zodat de kras netjes gepolijst wordt, er achteraf niets meer van te zien is en de kras goed beschermd zal zijn tegen alle omstandigheden, zodat de lak altijd mooi zal blijven.
Nadat het polijsten klaar is, zal het oppervlak mooi glimmen en zal de kras volledig en op professionele wijze gerepareerd zijn. De prijs voor het polijsten bij Fiksjedeuk.nl begint al zo laag als € 35,-.
Krassen auto verwijderen
Hoe groot het oppervlak ook, krassen kunnen gemakkelijk overgespoten worden. Als je bijvoorbeeld een paaltje hebt geraakt, dan blijft het niet altijd bij een minuscuul krasje in de verf van de auto. Deze krassen zijn meestal ook dieper dan die van bijvoorbeeld de eerdergenoemde schuurspons. In zo’n geval is polijsten geen optie. Overspuiten is dan een optie, maar daarbij lopen de kosten vaak al snel hoog op.
Die techniek die hier gebruikt wordt, wordt ook wel spotrepair genoemd. Hierbij worden de krasjes met hoge precisie en oog voor detail gerepareerd. De schadehersteller zal eerst een egaal oppervlak maken, door delen van de lak rondom de krassen weg te schuren. Mocht het nodig zijn, dan kan er ook gepolijst worden. Als het oppervlak mooi vlak is, wordt de eerste verflaag opnieuw aangebracht. Daarna wordt de zichtbare laklaag op de auto gespoten. Hiervoor is natuurlijk wel de juiste kleur nodig, zodat de plek later niet op zal vallen. Hiervoor kunnen de experts kleuren mengen, tot precies de juiste kleurcode verkregen is. Nadat deze laag is aangebracht, wordt nog een beschermlaagje aangebracht, zodat de gloednieuwe lag beschermd wordt tegen weer, wind en nieuwe krassen.
Deze techniek kost dus meer dan polijsten, maar de prijzen hiervoor beginnen al vanaf € 175,-. Dit is nog altijd een stuk goedkoper dan het hele overspuiten van de auto.
Kort samengevat, alle krassen in je lak, veroorzaakt door een takje, ritsje, paaltje of om welke reden dan ook, kunnen door onze experts gerepareerd worden. Ondiepe krassen in de lak kunnen meestal gemakkelijk weggepoetst en gepolijst worden. Hierbij blijven de kosten vaak erg laag. Bij diepere krassen en grotere oppervlakten is dit helaas meestal geen optie. Gelukkig is dat slechts een klein obstakel voor onze experts, die door middel van spotrepair de beschadigingen van de auto perfect kunnen repareren. De prijs hiervoor is meestal iets hoger dan bij het polijsten, maar het is nog steeds een heel stuk goedkoper dan het overspuiten van de hele auto.
Meer informatie? Neem contact op!
Meer weten over het repareren van krassen in de lak van de auto? Neem hieronder direct contact op voor meer informatie en vraag een vrijblijvende offerte aan!