
Parkeerdeukje, wat nu? (Deel 1)
Hoe correct je ook met je auto bent, een deukje oplopen is onvermijdelijk. De ene keer gebeurt het omdat je net niet goed oplet (en geef je iedereen de schuld, maar daadwerkelijk ben jezelf op dat moment niet gefocust met wat je deed). En het andere is dat je verrast wordt door een onbekende dader. En ik weet dat je altijd je best doet om te kijken waar je je auto parkeert, en dat je de ruimte opzoekt. Maar wat baal je ervan als je bij terugkomst een verwaarloosde, ongewassen en vol schade een auto te dicht naast jouw auto ziet staan. Vol paniek inspecteer je of je geen deukje of beschadiging hebt…en vaak is het gelukkig loos alarm. Want een deukje of krasje krijg je altijd onverwacht.
Dus balen als je een deukje of krasje hebt opgelopen. In de meeste gevallen is er met smartrepair zeker een mooi (herstel) resultaat te halen. Om nu iets op voorhand te beloven dat wij van Fiksjedeuk.nl en onze specialisten altijd perfect iets kunnen herstellen is ontkrachtend. Want uitdeuken zonder spuiten en spotrepair blijft handwerk, net als bij een autoschadeherstelbedrijf. Maar zij kunnen panelen vervangen en overspuiten, daardoor een kostbare en langdurige reparatie.
Elke deuk of kras is anders en wordt hersteld op de manier dat past in de situatie. Voor jou als auto eigenaar maakt het niet uit hoe? Maar meer in het eindresultaat van, goed en met een vriendelijke beloning voor de inzet. Maar in deze blog wil ik graag ingaan op alleen deukjes en verschillende herstel methodes, omdat het een aparte discipline is in het vak smartrepair.
Uitdeuktechniek, uitdeuken zonder spuiten
De deukjes worden hersteld met de techniek uitdeuken zonder spuiten. Een hefboom- of lijmtechniek maakt het mogelijk om verbluffende resultaten te halen zonder dat er plamuur of een spuitcabine voor aan te pas komen. Dit meegenomen is het een reparatie die onschadelijk is voor het milieu, in vergelijking van traditioneel schadeherstel. Zoals: schuren, plamuren, spuiten, lakken, thinners, afplakmaterialen, hoge stookkosten van de cabine, leenauto’s, ect. Het herstellen van deukjes wordt tegenwoordig ook als marketingtool gebruikt voor schadeketens. Zo ontstaat er scheefgroei in prijsstellingen, vaak om klanten te trekken met scherpe tarieven. Meestal om klanten te binden voor grotere schades, zo wordt er in de praktijk uitdeuken zonder spuiten omgeturnd naar overspuiten. En maken (veelal grotere) autoschadeherstelbedrijven regelmatig misbruik van de onwetendheid van de klant, en weet de situatie te creëren tot meer omzet.
En dit is natuurlijk niet gek, als je een (rijdbare kleine) autoschade hebt. Ga je naar je autodealer of gestuurde autoschadehersteller. Want je weet niet beter, en je wist niet goed wat smartrepair was. Kortom ik ben hier om je wegwijs te maken in de wereld van smartrepair. In volgende blog meer over de techniek zelf, en wat je ervan kan verwachten of juist niet. Tussentijds zou ik het leuk vinden als je ons ook wil volgen via onze socialmedia kanalen, de knoppen zijn te vinden onderaan de website.
Tot de volgende blog!